Kerstvakantie - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Pauline Groot - WaarBenJij.nu Kerstvakantie - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Pauline Groot - WaarBenJij.nu

Kerstvakantie

Blijf op de hoogte en volg Pauline

14 December 2012 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Het einde is nabij!

Het hockey seizoen heeft zijn winterstop, de lessen zijn voorbij en ik heb al mijn examens gehad. De examens waren niet al te moeilijk, maar ik ben blij dat het voorbij is. Zoals hier gebruikelijk is, ging iedereen na zijn/haar laatste examen meteen de Beer Bar in, ook al was het 10.30 in the ochtend. Ik en Polly hielden het maar bij een kopje thee of koffie.
Gisteravond heb ik ook een laatste zaalhockeywedstrijd gespeeld (3-2 gewonnen). Het hele seizoen lang ben ik amper geblesseerd geraakt, op wat rugklachten van het bed hier na, maar ja hoor gisteravond kreeg ik een bal op mijn duim. Gelukkig is het niet heel erg, maar een beetje gezwollen en blauw. Heb ik weer! :)

Een tijdje terug alweer, was er het kerstdiner van de Alexandrian Society - de society die met de opleiding Classics verbonden is. Met mijn eerste 'echte' Britse kerstdiner met kalkoen. Het was wel lekker en ik heb me wel vermaakt met iedereen aan de tafel. Halverwege vroeg een meisje waar ik vandaan kwam, dus zei ik Nederland. 'Oh, ken je Veerle ook?' vroeg ze. Dus ik keek naar het meisje dat ze aanwees en het bleek de Veerle te zijn waarmee ik heen en weer ge-emaild heb, voordat ik naar Glasgow kwam. Zij heeft ook bij La Coquerie gewerkt en onze baas had ons in contact gebracht. Ik wist niet dat ze bij het diner aanwezig zou zijn, dus toen ik haar ontmoette was het wel een leuke verrassing.

Glasgow is heel mooi versierd met allerlei lichtjes en samen met Sigrid en Claudia ben ik gaan schaatsen op George Square. Het was vrij klein en je werd bijna duizelig van het schaatsen in rondjes, maar het was al weer lang geleden dat ik geschaatst heb en het was wel leuk.

Nu is het tijd om de laatste voorbereiding te treffen en de flat schoon te maken en dan vlieg ik maandag weer naar Nederland!

  • 14 December 2012 - 16:16

    Leonie:

    EINDELIJK weer een verhaaltje. Was alweer een tijdje geleden. Gelukkig hadden we elkaar wel op skype gesproken maar vind de verhaaltjes altijd leuk om te lezen.

    Met een beetje geluk kom ik met mama mee om jou op te halen. Dus dan zie ik je maandag weer "in real life"!

    Goede vlucht! xxxx

  • 15 December 2012 - 12:35

    Eef:

    Hoe lang blijf je in NL? Misschien kan ik je nog even zien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Pauline

Actief sinds 13 Maart 2010
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 10026

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 03 September 2012

Glasgow Student Life

19 Maart 2010 - 20 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: