Het langverwachte verslag over mijn tweede jaar - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Pauline Groot - WaarBenJij.nu Het langverwachte verslag over mijn tweede jaar - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Pauline Groot - WaarBenJij.nu

Het langverwachte verslag over mijn tweede jaar

Blijf op de hoogte en volg Pauline

30 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Ik weet dat het inmiddels al een jaar geleden is dat ik een stukje heb geschreven, mijn excuses daarvoor. Een Nederlandse vriendin van mij praatte over hoe zij een blog had en toen herinnerde ik me dat ik er ook één heb! Ik zit nu midden in de examenperiode en om het leren uit te stellen, dacht ik ‘ik ga maar weer eens een verhaaltje schrijven’.

Ik kan niet alles gaan vertellen dat er vanaf het begin van dit schooljaar is gebeurd, maar even samengevat: ik volg nu Latijn,Grieks en archeologie en ik heb de decemberexamens overleefd. Ik ben verhuisd naar een andere flat, maar daar moet ik eind mei helaas weer uit. Ik ben nog steeds lid van de hockeyclub van de universiteit en ik ben ook wat actiever geworden in The Alexandrian Society, dat is de vereniging van studenten en medewerkers van het departement Classics van de universiteit. Volgend schooljaar ga ik zelfs een positie bekleden binnen het comité van The Alexandrian Society, als secretary. Dus ik mag heerlijk al het papierwerk gaan organiseren. Voor korte tijd twijfelde ik over een positie als aanvoerder of viceaanvoerder binnen het hockeyteam, maar uiteindelijk heb ik voor The Alexandrian Society gekozen, dan kan ik me wat meer met mijn studierichting bezig houden. Over studie gesproken, ik zit nu in mijn tweede jaar en dat wordt nog als Pre-Honours gezien. De laatste twee jaar van de studie zijn je Honours jaren. In Pre-Honours kun je nog een beetje aanmodderen met wat vakken, zoals archeologie voor mij, en in je Honours kies je pas definitief de studierichting voor je diploma. Ik zit nu dus op dat cruciale punt om te kiezen wat ik wil doen. Ik wil graag zowel Latijn als Grieks doen voor mijn Honours, een Joint Honours heet dat, maar dat is zwaarder dan bijvoorbeeld een Single Honours Latijn óf Grieks. Ik heb gelukkig tot eind mei om te beslissen.

Hmm, achteraf gezien is het toch niet zo’n korte samenvatting. Oeps.

Anyway, het leukste wat er de afgelopen weken is gebeurd is dat Marthe, Malou en Marion en een week later Evelien op visite zijn gekomen. Wonder boven wonder was de zon zichtbaar tijdens hun bezoek, hoewel helaas Marthe, Malou en Marion ook het typische Glasgow weer hebben meegemaakt. Musea, mijn school en de Forever21 zijn herhaaldelijk bezocht en met Evelien zijn we naar Loch Ness geweest met een bus. Helaas Nessie niet gezien, maar op de heenweg wel leuke verhalen gehoord over hoe de lochs zogenaamd ontstaan zijn. Vaak had een soort magie er mee te maken en hoewel de wetenschap uitleg geeft over het smelten van gletsjers na de laatste ijstijd en bla bla bla, maar – doe net alsof ik dit in een Scots accent zeg - ‘Science is wrong’.

Ik heb vandaag mijn eerste examen gehad, Latijn. Dat was wel te doen. Het vervelende is dat we op de middelbare school altijd een woordenboek mochten gebruiken, maar hier doen ze daar niet aan. Tja, dan is het ook niet mijn schuld als ik een lager cijfer haal ;) haha.
Op 8 en 9 mei zijn mijn andere examens en dan heb ik op maandag 12 mei een interview voor een plaats in een vrijwilligersproject om Latijn te leren aan schoolkinderen hier in Glasgow. Het is goede oefening voor later, wanneer ik onvermijdelijk als leraar aan de slag ga. En kort daarna, op woensdag 14 mei, vlieg ik alweer naar Nederland. Whoehoe!

Tot zover de update en als er iets onverwachts gebeurt, zet ik het waarschijnlijk op Facebook :P

  • 30 April 2014 - 19:45

    Evelien:

    Succes met je tentamens!! Zie je in NL :)

  • 30 April 2014 - 22:32

    Marion:

    Woehoe nog 2 weken! Mja mijn examens moeten dan nog beginnen...
    En OMG Latijn zonder woordenboek pffffffffffffffffffff, dan moet je veel stampen men...
    Veel succes en leuk om weer een stukje te lezen! Moet je vaker doen heheheh

  • 01 Mei 2014 - 23:07

    Malou:

    Jeeeeeej over twee weken ben je al weer in Nederland! Gezellie hoor ;D
    Succes met je examens!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Pauline

Actief sinds 13 Maart 2010
Verslag gelezen: 1001
Totaal aantal bezoekers 10030

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 03 September 2012

Glasgow Student Life

19 Maart 2010 - 20 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: