Getting settled - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Pauline Groot - WaarBenJij.nu Getting settled - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Pauline Groot - WaarBenJij.nu

Getting settled

Blijf op de hoogte en volg Pauline

03 September 2012 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

De avond voor het vertrek van mijn vliegtuig was ik wel heel erg zenuwachtig, ik kwam maar moeilijk in slaap. De volgende ochtend opstaan ging alles vrij soepel. Zodra we op Schiphol aankwamen, begonnen de problemen. Ryan Air had 4 mensen ingezet om ruim 1000000000 mensen in te checken. Goed, een miljoen is wat overdreven, maar het waren er wel veel! Het gevolg: we hebben bijna 1,5 uur in de rij staan wachten om in te checken. Om 09.50 waren we ingecheckt en om 10.05 zou de gate dichtgaan. Dus wij snelwandelden door de (self) paspoortcontrole en douane heen om uiteindelijk al rennend richting de verst gelegen gate van heel Schiphol te gaan. Gelukkig hebben we het gered. In het vliegtuig vertelde de piloot dat we een kleine vertraging hadden omdat er blijkbaar nog een paar passagiers moesten komen. Hij wist niet waarom ze zo laat waren. 'Wij wel', dacht iedereen in het vliegtuig.

Door een willekeurige stoelverdeling zat ik niet naast mama in het vliegtuig, maar naast 2 meisjes die toevallig ook aan de universiteit zouden gaan studeren. Een meisje uit Nieuw-Zeeland, Lauren, en een meisje uit België, Hannelore, De hele reis hebben we lekker gekletst en op het vliegveld van Glasgow kwamen we nog een meisje tegen, Marieke uit Nijmegen. De universiteit had een welkomsteam die ons op stond te wachten en die ons naar de campus zou brengen. Na toch een eindje gelopen te hebben hadden mama en ik eindelijk het hotel gevonden. Omdat onze vlucht al vroeg in de ochtend was, hadden we de middag nog voor ons. Toen hebben we maar even de winkelstraten bekeken en lekker gegeten in een Italiaans restaurantje.

De volgende ochtend kon ik de sleutel van mijn kamertje ophalen, dus dat hebben we gedaan. We zijn meteen even wezen kijken. Ik zit helemaal in het topje van het huis (oftewel: ik moet 2 hele lange trappen op) en mijn kamertje is vrij klein. En nog stond het volgepropt met meubels. Ik heb ondertussen één overbodige stoel op de gang gezet. Als ik wil zitten ga ik wel op mijn bed of op de bureaustoel zitten. Ik heb meteen mijn eerste huisgenootje ontmoet. Viola is Duits en is geboren op 14 januari 1991! Superleuk :P
Anyway, na mijn kamertje bezichtigd te hebben, hebben we de Botanical Gardens bezocht en vervolgens het Glasgow Science Center bekeken. Het Glasgow Science Center is net zoiets als Nemo in Amsterdam. Allemaal leuke experimentjes die kinderen kunnen doen die allemaal met wetenschap te maken hebben. Of die kinderen dat doorhebben is de vraag, voor hen is het gewoon spelen. Zondag middag hebben we mijn spullen oververhuisd van het hotel naar mijn kamer en dan kom je er pas echt achter hoe heuvelachtig Glasgow is.

Maandagochtend was het vroeg uitchecken en mijn kamer inrichten voordat ik een informatiebeurs zou bezoeken.
Ik heb net mama bij Buchanen Bus Station afgezet voor de bus richting vliegveld voor haar vlucht terug. Eenmaal thuis was er toch wel een verrassing. Ineens stond mijn oude bureau op de gang en had ik een nieuw bureau in mijn kamer staan. Dit nieuwe bureau matcht totaal niet met het andere meubulair en is niet bepaald beter. Ik snap niet waarom ze dat gedaan hebben.
Ach, ik moet me nu klaarmaken, want vanavond heb ik een Social Event. Uhuh, fancy!

  • 03 September 2012 - 19:26

    Leonie:

    Hey zuster! Je komt heel enthousiast over dus dat komt helemaal goed. Wat leuk dat je al mensen mondt hebt, zo heb je misschien niet zo het gevoel dat je daar helemaal alleen bent. Heel veel plezier! En heb nu al zin om een nieuw stukje van je te lezen. Ik stap zo de auto in om mama weer op te halen. Dikke kussen van ons.

  • 03 September 2012 - 23:05

    Malou:

    Hoi Pauline! Leuk dat je al een stukje hebt geschreven : ) Klinkt goed allemaal, gezellig dat je moeder mee was je 'wegbrengen'. En ook tof dat je al zo veel mensen ontmoet hebt, in het vliegtuig zelfs al wow : D Have fun, en ik hoor graag meer xxx

  • 03 September 2012 - 23:06

    Marion :

    Heeeeeeeee wat leuk om te lezen! Ben blij dat je al wat mensen hebt ontmoet. Wanneer beginnen je lessen ook al weer? Al mensen uit je klas ontmoet? xxx

  • 03 September 2012 - 23:17

    Marco:

    hey schoonzus...!!

    leuk eerste verhaaltje.. Leuk om te horen dat je al wat meiden hebt ontmoet in het vliegtuig. De kamer ziet er ook nog wel aardig uit zo te zien... Nu maar weer afwachten op het volgende verhaaltje...:p

    liefs Marco

  • 04 September 2012 - 14:21

    Evelien:

    Wat raar dat je nu zo ver weg zit... Wanneer is je eerstvolgende vakantie?:P

  • 04 September 2012 - 19:12

    Pauline:

    Leuk dat jullie allemaal gereageerd hebben. :) Mijn eerstvolgende vakantie is pas in december :P rond 17 december ben ik weer terug in NL.
    Mijn lessen beginnen officieel 17 september.
    Nog geen mensen uit mijn klas ontmoet, maar mijn flatgenootje heeft wel 2 andere Nederlandse meisjes ontmoet, dus ik ben niet de enige Nederlander.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Pauline

Actief sinds 13 Maart 2010
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 10062

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 03 September 2012

Glasgow Student Life

19 Maart 2010 - 20 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: