Vrienden en feestje - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Pauline Groot - WaarBenJij.nu Vrienden en feestje - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Pauline Groot - WaarBenJij.nu

Vrienden en feestje

Blijf op de hoogte en volg Pauline

10 September 2012 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Goed er is weer een week voorbij, ik praat jullie wel even bij.

Ik had maandagavond een Social Event, of Ceilidh (uitgesproken als 'keelie'), alle internationale studenten gingen traditioneel Schots dansen. Het is nog best lastig soms, maar wel leuk. Ik en Viola waren ervan overtuigd dat er een buffet zou zijn, dus zonder avondeten gingen we erna toe. Dat er vervolgens alleen minisandwiches en kipnuggets uitgedeeld worden, was voor ons een beetje een teleurstelling. Nou goed, rond een uur of 21.00 hadden we het wel gezien en zijn we samen met wat mensen die we echt nét ontmoet hadden gezellig naar een pub geweest. De meerderheid van de mensen die ik die avond ontmoet heb, behoort nu tot 'onze' internationale vriendengroep, maar elke avond komen er nieuwe gezichten bij. Ik ben de hele week elke avond wel even naar de pub geweest. Er zijn er duizenden hier, dus keus genoeg.

Woensdagochtend stond er een dagtour op het programma. We zouden om 09.00 uur verzamelen. Rond 8.45 klopte Viola bij mij op mijn kamerdeur, want ik sliep nog. Zo stom! Ik had me gewoon verslapen. Ik heb toen heel gehaast al mijn spullen bij elkaar gegrist en we zijn al snelwandelend naar de bussen gegaan. Gelukkig waren we op tijd. Iets minder leuk was dat ik dus geen ontbijt ophad en alleen een appel en een banaan heb weten mee te pakken. Onze eerste stop was een whisky distillerie. Iedereen kreeg bij binnenkomst een klein glaasje whisky aangeboden, maar ik had daar met mijn lege maag niet echt trek in. Nadat we een rondleiding gekregen hadden, reden we door naar Stirling Castle. Tenminste dat was het plan. In plaats van direct naar het kasteel te gaan, werden we eerst voor 2,5 uur gedropt in het stadje Stirling. En toen ben ik met wat mensen wezen lunchen, maar 2,5 uur is toch vrij ruim. Toen we eenmaal bij Stirling Castle binnen waren, konden we een klein stukje meegenieten van één van de tourguides. Alleen werden we halverwege weer weggetrokken, omdat de bus weer richting Glasgow zou vertrekken. Oftewel, we hadden 2,5 uur in stadje Stirling rondgedwarreld terwijl we maar een uur van Stirling Castle konden bekijken. Niet zo'n goede planning.

Vrijdagavond was onze eerste echte Freshers' Party op één van de unions. Glasgow University heeft twee studentenverenigingen, de Queen Margaret Union (QMU) en de Glasgow University Union (GUU). Vrijdag was er de welcome celeidh van de QMU, waar er ook weer Schots gedanst werd. Rond een uur of 22.00 mochten ook 'gewone' mensen binnenkomen en werd er Cheesy Pop gedraaid. Ik heb me enorm vermaakt daar op de dansvloer. Maar als je nagaat dat we daar als sinds 18.30 uur waren, vond ik het rond 01.00 uur toch echt wel genoeg. Mijn voeten deden zeer en ik had me toch een honger! Zaterdag was de welcome celeidh van de andere union (GUU), maar als opwarmertje hebben we gezellig bij iemand thuis een soort van pre-party gehouden. Ik heb toen als bijdrage kleine wrapjes gemaakt (wat ik geleerd heb bij La Coquerie ;) ) en iedereen vond het heel lekker. Dus ik heb moeten beloven dat ik het vaker maak en dat er een Pancake Day komt, omdat iedereen Nederlandse pannenkoeken heel lekker vindt. Het feest op de GUU was iets minder leuk dan verwacht. Maar komende week hebben zowel de GUU als de QMU als gewone pubs en clubs allerlei leuke feestjes en activiteiten gepland vanwege Freshers' Week.

Ik heb vandaag ook mijn Study Advisor ontmoet, mijn mentor zeg maar. Hij is heel aardig, maar hij praat op een manier die een beetje eng is. Gelukkig heb ik pas in het 2e semester les van hem ;)

Ik weet nog niet wat we vanavond precies gaan doen, want er schijnt een enorm goede band uit Glasgow op één van de unions te spelen, maar er is ook een traffic light party in één van de normale clubs. We zien wel... hé er wordt om de deur geklopt... Mamma's pakketje is hier! Jeej! Dankjewel!

  • 10 September 2012 - 20:46

    Leonie:

    Echt weer iets voor jou om je te verslapen! Geen wekker gezet?? Of vergeten?? Maar super leuk dat jullie zoveel uitgaan. Doe jij hier namelijk nooit. Geniet er van. Snel een nieuw verhaaltje!!

    Kus

  • 10 September 2012 - 22:42

    Malou:

    Hee Plientje! Wow wat een gedans, super leuk zeg : ) Wanneer beginnen je lessen eigenlijk? Liefs en veel plezier

  • 10 September 2012 - 22:42

    Malou:

    Hee Plientje! Wow wat een gedans, super leuk zeg : ) Wanneer beginnen je lessen eigenlijk? Liefs en veel plezier

  • 12 September 2012 - 14:53

    Evelien:

    Ben je nou alleen maar aan het feesten? Moet jij niet studeren, dame?:P
    Nee gekkigheid, ik herken het wel, haha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Pauline

Actief sinds 13 Maart 2010
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 10055

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 03 September 2012

Glasgow Student Life

19 Maart 2010 - 20 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: