"Het is niet mijn dag vandaag" - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Pauline Groot - WaarBenJij.nu "Het is niet mijn dag vandaag" - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Pauline Groot - WaarBenJij.nu

"Het is niet mijn dag vandaag"

Blijf op de hoogte en volg Pauline

18 Oktober 2012 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Voor het eerst sinds Freshers' Week (introductieweek) neem ik weer even de tijd om een verslag te schrijven.
De eerste paar weken was mijn rooster wel goed te doen. De lessen begonnen pas om 11.00 uur en omdat ik zo dicht bij de universiteit woon, kan ik tussen lessen door lekker even naar huis. Maar 2 weken geleden heb ik besloten om een vak te wisselen en dat betekent dat ik nu elke dag om 09.00 uur begin, maar ik heb wel woensdags vrij. Qua lesstof kan ik het allemaal wel volgen, maar toen ik voor Classical Civilization een essay moest schrijven, werd het me duidelijk dat dit toch nog wel hard werken is.
Qua hockey is er ook een verandering geweest. De eerste paar weken heb ik met het eerste elftal mee getraind en mee gespeeld, maar het was iets te intens, aangezien ze van je verwachten dat je 2x in de week traint, 1x een fitness sessie mee doet en 2 tot 3 wedstrijden per week speelt. Dat maakt hockey niet leuk meer. Ik zit nu in het derde elftal en we zijn gezellig met 26 meiden wat betekent dat ik niet elke week hoef te spelen.

De hockeyclub staat bekend om de goede social events en tot nu toe was ik het daar mee eens. De eerste 2 socials waren super gezellig, maar gister (of eigenlijk vanochtend) heb ik me bedacht. Gisteravond was er 'Adopt A Fresher'. Alle eerstejaars werden 'geadopteerd' door de oudere jaars en je wordt in een familie geplaatst. Het hele feest had een verkleed thema van kinderfilms. Mijn familie en ik hadden als thema Jungle Book en ik had besloten om als Kaa, de slang, verkleed te komen. Iets wat ik niet van tevoren wist, is dat ze hier hun verkleedpartijtjes best serieus nemen. Sommigen hadden echt veel moeite en geld in hun outfit gestoken. Ik had het vrij simpel gehouden. Groene broek, groene top met gele post-its. Als je dan eindelijk je familie gevonden had (wat nog best moeilijk was omdat mensen met schmink er heel anders uitzien) werd de pub crawl ingezet. Bij elke pub/club/bar dronken we verschillende soorten alcohol en speelden we een typisch hockey drinkspelletje (Zip, Boing, Bounce) en dit alles ging in een vrij rap tempo. Nou word ik niet heel snel dronken en ben ik ook geen grote drinker, maar dit ging mij iets te snel en iets te veel. Na 5 bars bezocht te hebben, was er het verplichte bezoekje aan de supermarkt 'Iceland' om wat extra alcohol in te slaan (de winkels mogen hier na 22.00 uur geen alcohol meer verkopen) en er een houseparty van te maken. Daar moesten de 'kinderen' bepaalde dingen eten, gewoon om het feit dat we freshers waren. Ik moest een theelepel kaneel eten en vervolgens naspoelen met wat mojito mix drink. De andere moesten ook een blikje tonijn eten binnen een bepaalde tijd, maar ik wist er gelukkig onderuit te komen door te zeggen dat ik allergisch was voor vis. Rond een uur of half 12 was het tijd om naar de club van de hockeyclubs sponsor te gaan om verder te feesten, maar ik was zó dronken dat ik liever naar huis wilde. Zodra ik de drempel overstapte, voelde ik een vreselijke golf van kots opkomen en kon ik het nog net op tijd in de bosjes mikken. Mijn familie was superlief en bracht me thuis om zeker te weten dat ik niet ergens in een steegje terecht zou komen. Eenmaal thuis heb ik een pan tot mijn beste vriend gemaakt en ben ik bijna in slaap gevallen in de douche. The morning after, vanochtend, voelde ik me nog steeds niet goed en heb ik, als een echte student, besloten om vandaag vrij te nemen.
Ik weet nu hoe het is en ik heb besloten noooooooooooit meer dronken te worden.

Volgende week is Reading Week, wat betekent dat ik een weekje vrij heb waarin in de boeken voor mijn studie kan lezen. De leraren hebben dit gedaan omdat ze weten dat het veel leeswerk is en dat studenten lui zijn. Ik ben daar het bewijs van :)

  • 18 Oktober 2012 - 14:48

    Evelien:

    Haha je bent ontgroend! :P

  • 18 Oktober 2012 - 15:24

    Marion :

    Ohhh nice een reading week, die wil ik ook wel. En neeeee, gewoon niet alles door elkaar en iets minder;);). Succes met studeren en flesje water voor je gaat slapen doet wonderen!! XXXXXX

  • 18 Oktober 2012 - 20:14

    Leonie:

    Whahahaha kletterbekje!!!
    Wat heb je het toch zwaar als student. Nou geniet er nog maar van;)
    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Pauline

Actief sinds 13 Maart 2010
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 10039

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 03 September 2012

Glasgow Student Life

19 Maart 2010 - 20 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: