Aaahh, rust. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pauline Groot - WaarBenJij.nu Aaahh, rust. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pauline Groot - WaarBenJij.nu

Aaahh, rust.

Door: !

Blijf op de hoogte en volg Pauline

03 Mei 2010 | Australië, Sydney

ANZAC weekend gehad, nou niet veel bijzonders. Maar de maandag erna een vrije dag was errug welkom. De rest van de week heb ik heerlijk NIETS gedaan (alhoewel: ik ging wel gewoon naar school en ik at af en toe wat, soms een drankje erbij, maar dat is het) Ik was mijn energie aan het sparen voor vrijdagavond. Vrijdagavond was het 'Bondi Night Out!'. Bondi is een wijk in het oosten van Sydney (weet je nog dat ik het over Bondi Beach had..? Nou daar dus) om er te komen moesten we met de trein. Geen punt, met studentenkorting en dat kleine stukkie kostte het mij maar 1,60 dollar. Maar met een groep van bijna 50 mensen, dikt het toch wel aan. Ja, 50 mensen, ja! Allemaal van school, dus dat was super gezellig. Maarja, wachten voor 50 mensen duurt wel erg lang en natuurlijk waren er mensen (Brazilianen ;)) te laat, dus zijn we in groepjes gegaan en ontmoetten we elkaar ergens weer in een pub. Van te voren was ons ook gratis pizza en twee gratis drankjes beloofd. WAAUUUW, dat klinkt geweldig. Ik had speciaal mezelf uitgehongerd zodat ik lekker een hele pizza kon eten, blijkt dat we pas bij de derde club de pizza zouden krijgen. Ik zat inmiddels al 2 uur op mijn pizza te wachten (ik was trouwens niet de enige, ik hoorde meer knorrende magen om mij heen) en we zaten nog steeds in de tweede pub. Daar heb ik meerdere keren moeten vertellen (nou ja, MOET, ik vertelde het aan iedereen die maar horen wilde) dat het die avond 30 april de verjaardag van mijn koningin was en dat ik daarom dat oerlelijke oranje shirt aan had. Foto's zijn op mijn hyves pagina te vinden. Bijna 3 uur achter elkaar hebben we gedansd en toen begonnen ze de liedjes te herhalen en was het niet leuk meer. De meesten waren onderhand al vertrokken, dus samen met een groepje gingen wij ook richting huis. Op het treinstation bleek dat de laatste trein om 1.15 uur vertrok, wij waren er om 1.17. Geen grapje! Toen hebben we maar een taxi genomen; 20 dollar gedeeld door 4 was goed te doen.

Zaterdag heb ik natuurlijk uitgeslapen, maar daarna zijn Johanna en ik naar de Botanical Gardens gegaan. Ongelooflijk dat zo'n mooie groene omgeving midden in het centrum ligt. Natuurlijk heb ik wat mooie foto's gemaakt, maar het meest opvallende was toch wel dat we ongeveer 5 bruiloften zijn tegen gekomen. Twee in Hyde Park, 3 in de Botanical Gardens. Ik moet zeggen dat de Botanical Garden wel een supermooie plek is om te trouwen. Lekker in het zonnetje met de Harbour Bridge en Opera House op de achtergrond. Maar zorg dat je voor het donker weer thuis bent, want tegen een uur of 5 begint het hier al te schemeren en dan worden de vleermuizen wakker. En het zijn er heeeeeeeel veeeel! Het punt is, dat de regering er niets tegen kan doen, omdat die vleermuizen op de lijst van beschermde diersoorten staat. Ondertussen zijn ze een plaag geworden en zijn ze niet weg te krijgen.

Zondag ben ik met een paar anderen naar Manly Beach geweest. Bijna elke Aussie zegt dat Manly beter is dan Bondi, dus dat wilde ik ook wel even zien. Tot nu toe is het weer verrassend goed. Het is een van de warmste aprils geweest in de zoveel jaar en er is amper regen gevallen. Volgende week gaat de temperatuur wel iets naar beneden. In ieder geval, Manly Beach. De ferry naar Manly is erg mooi en leuk. We hebben ook even gezwommen en de temperatuur van het water was aardig, alleen jammer van die hoge golven. De surfers vonden het heerlijk, maar je kon niet echt ZWEMMEN, als je begrijpt wat ik bedoel. De ferry terug zijn we maar op stoelen gaan zitten, want we waren erg moe en bijna iedereen voel meteen in slaap. De combinatie van in de zon zitten, de dufheid en de beweging van de boot waren genoeg om een paar mensen naar dromenland te sturen.

Eenmaal thuis zat ik half mee te kijken met de film op de tv en was ik al aan het knikkebollen, toen ik uiteindelijk om 8 uur al besloot om naar bed te gaan. Wie weet wordt het vanavond weer een vroege avond...

  • 03 Mei 2010 - 09:28

    Marion:

    Heeee plieneke!!

    Leuk om weer een verhaaltje van je te lezen! Je leven klinkt een stuk spannender dan die van mij op t moment:P.
    Je bent vast al überbruin (ik weet nog hoe je altijd uit Spanje terugkwam;)).

    Mis je Nederland nog niet? Koninginnedag was hier trouwens alleen maar regenregenregen, bleeegh.

    xxxM

  • 03 Mei 2010 - 09:29

    Marion:

    Heeee plieneke!!

    Leuk om weer een verhaaltje van je te lezen! Je leven klinkt een stuk spannender dan die van mij op t moment:P.
    Je bent vast al überbruin (ik weet nog hoe je altijd uit Spanje terugkwam;)).

    Mis je Nederland nog niet? Koninginnedag was hier trouwens alleen maar regenregenregen, bleeegh.

    xxxM

  • 03 Mei 2010 - 09:29

    Marion:

    Heeee plieneke!!

    Leuk om weer een verhaaltje van je te lezen! Je leven klinkt een stuk spannender dan die van mij op t moment:P.
    Je bent vast al überbruin (ik weet nog hoe je altijd uit Spanje terugkwam;)).

    Mis je Nederland nog niet? Koninginnedag was hier trouwens alleen maar regenregenregen, bleeegh.

    xxxM

  • 03 Mei 2010 - 09:48

    Je Moeder:

    Hoi dochter,
    Je boft toch maar met dat weer. Wij vernikkelen hier met 8 graden. In mei nog wel! Gelukkig hebben we hier nu 2 weekjes vrij. Tot hoors.

  • 04 Mei 2010 - 08:04

    Lynn:

    Hey Pauline!

    Echt super leuk om al je verhalen te lezen!

    Zo te lezen heb je 't erg naar je zin!

    Heel veel plezier nog daar!!!

    Xxx

  • 04 Mei 2010 - 09:45

    Malou:

    Zo, Marion was enthousiast : p haha!
    leuk weer wat van je te lezen!! het klinkt echt superrrr daar^^ had de foto's op je Hyves ook al gezien : )
    oh en weetje ik had vannacht over je gedroomd! dat we met nog wat mensen op vakantie gingen in Frankrijk xD en toen gingen we met een bus terug en toen mocht iedereen in bus 13 behalve ik, ik moest in bus 9. jawel, jawel.
    spreek je gauw <3
    xxxM

  • 08 Mei 2010 - 11:24

    Rozemarijn:

    Hey Zonneaanbidster!

    Wat een goede verhalen weer.

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2010

Komen en gaan

23 Mei 2010

Ups and Downs

15 Mei 2010

Beesten en Bemercise

03 Mei 2010

Aaahh, rust.

24 April 2010

Karaoke en meer...
Pauline

Actief sinds 13 Maart 2010
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 10064

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 03 September 2012

Glasgow Student Life

19 Maart 2010 - 20 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: