Komen en gaan - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pauline Groot - WaarBenJij.nu Komen en gaan - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pauline Groot - WaarBenJij.nu

Komen en gaan

Door: !

Blijf op de hoogte en volg Pauline

18 Juni 2010 | Australië, Sydney

Wauw, het is alweer een tijdje geleden dat ik iets geschreven heb. Dit wordt mijn laatste verslag, aangezien ik morgen alweer terug naar Nederland vlieg. Waar waren we gebleven..? Oh, ja! Sams en Margriets farewell party, nu 'Freaky Friday' genaamd omdat iedereen dronken was en gek deed.

Het weekend na 'Freaky Friday' heb ik het Aquarium en Wild Life World bezocht, hier in Darling Harbour. Het was wel oke, maar nadeel was dat we in het weekend zijn gegaan. Dan zit het vol met families met kleine kinderen die gillend van hot naar her rennen. Dit weekend was er ook een Jazz & Blues Festival in Darling Harbour. Dat was echt cool, alleen jammer dat het weer koud en nat was. Vrijdag was er een schooluitje, met de FCE en CAE klassen zijn we naar Cockatoo Island gegaan. Daar was een tentoonstelling van moderne kunst in het kader van de Sydney Art Bienale. Ik snap moderne kunst niet, hoor. Een ontploffende auto..? Mooi... maar kunst? Dat was gelukkig niet de hoofdattractie. We hadden een picknick georganiseerd met een barbecue en iedereen nam wat eten mee. Ik had een lekkere Hollandse appeltaart gebakken, maar dankzij de rare oven die we hier hebben, viel de hele bodem uit elkaar. Maar toen heb ik maar gewoon de vulling in een bak gegooid en meegenomen. Iedereen vond het erg lekker. Hye Sung had een soort van sushi meegenomen, alleen heette het geen sushi, maar Kimba. Ik heb het ook geprobeerd (eentje zonder vis) maar ik vind het maar smerig hoor. Ik probeerde beleefd te blijven en het helemaal op te eten, maar ik moest echt kokhalsen, dus heb ik het maar uitgespuugd. Met respect, natuurlijk. Lena en Christin hadden de lekkerste aardappelsalade gemaakt die je maar kan bedenken. Dat was eht populair. Iedereen had dus was meegenomen, behalve de leraren. Ademir en John zaten daar maar van iedereen mee te snaaien. Raar was wel dat de FCE klas totaal niet sociaal bezig was. Er waren ook maar een paar mensen van FCE. De CAE mensen zaten gezellig te kletsen, te eten, en te frisbeeen, maar FCE mensen zaten zielig op een bankje een boterhammetje te eten. Wij hadden hen nog eten aangeboden en uitgenodigd om bij ons te komen zitten, maar dat wilden ze niet. Nouja, graag of niet.
De volgende dag heb ik de film Streetdance in de bioscoop gezien, in 3D, maar dat is eigenlijk niet heel bijzonder. De dinsdag daarop had ik mijn Speaking Exam. Voor 15 minuten moet je heel onnatuurlijk over foto's praten en met je partner over de bijbehorende vragen discussieren. Pff, ik was superzenuwachtig en ik weet niet of het wel zo goed ging. Ik heb nog geprobeerd er een grap tussendoor te krijgen, maar ik weet niet of dat wel zo gewaardeerd werd.
Als verzachting van de pijn van de Speaking Exam zijn Christin en ik naar Sex And The City 2 gegaan. De hele zaal zat vol meiden en op de juiste momenten hoorde je iedereen 'Ooohhh!' of 'Aaaahh..' roepen. Echt geweldig, haha!
Het weekend van 5/6 juni ben ik naar het Featherdale Wildlife Park geweest. Dat is net zoiets als Wild Life Park in Darling Harbour, alleen in Featherdale kan je kangoeroes en koala's echt aaien. Toen was het tijd voor Marc's farwell party. 'Freaky Friday' was moeilijk te overtreffen, maar het is hem toch echt gelukt. Iedereen, maar dan ook iedereen (ook ondergetekenen) was dronken, behalve Marc. Er zijn die avond zoveel genante foto's gemaakt... De zondag erna hadden we een prive voorstelling van alle foto's. Natuulijk werden ook alle roddels uitgewisseld en de aller aller aller genanste foto's werden gewist (hallelujah)
Toen was het alweer de allerlaatste lesweek op ELC. Op donderdag was er een graduation ceremony. Iedereen kreeg een certificaat van de talenschool ELC (niet het Cambridge certificaat) met het aanwezigheidspercentage en hoeveel dagen je welke cursus hebt gedaan. Ik had 99% aanwezigheid, potver, net geen 100. Ik heb maar 1 dag gemist (ik had me zwaar verslapen en toen had ik geen zin meer om voor 1 uurtje naar school te gaan) De laatste groepfoto's gemaakt en domme koe dat ik ben, was ik gewoon mijn camera vergeten. Dus moet ik maar alle foto's van Facebook jatten. 's Avonds zijn we naar de openingsceremonie en openingswedstrijd van het WK gegaan. Er is hier in Darling Harbour een heel event opgezet (Sydney Fan Fest) met grote schermen, eten en drinken kraampjes (ook Europees eten) en zelfs een huisje waar je voetbal in 3D kan bekijken. We waren daar met een vrij grote groep, maar ik was de enige Nederlander in onze groep. Toen 'The Netherlands' voorbij kwam bij de openingsceremonie, was ik de enige die keihard schreeuwde. Vervolgens liepen er twee Nederlanders voor me neus die nogal moeite hadden met het bier vast houden. 'He, Nederlanders!' was mijn reactie. Vervolgens vertelden ze mij dat er ergens een 'grote' groep van 14 Nederlanders stond. En ik maar denken dat ik alleen was, haha. De wedstrijd NL-Denemarken heb ik ook in Darling Harbour gekeken. Het was helemaal oranje. Daar waren wel meer dan 14 Nederlanders, ongelooflijk.
In mijn laatste week wilde ik nog wel naar de IMAX. Dat is een bioscoop met het grootste 3D scherm ter wereld. Zondag hebben we als een van de eersten Shrek 4ever after gezien. Leuke film en de animatie is geweldig, maar het 3D effect wordt weinig toegepast. In 2D is ie net zo leuk.
Oei, woensdag 16 juni. CEA-exam. In een dag had ik Reading, Writing, Use of English en Listening. Ik ben niet heel tevreden, ik denk dat het beter gekund had, maar ik denk dat ik wel slaag. Vooral Use of English ging goed. Ik was al na 15 minuten klaar (normaal heb je een uur) dus ik heb alles 3x gecheckt maar na 25 minuten kon ik echt niets meer veranderen. Dus heb ik opgestaan, weggelopen en een lekker kopje thee gehaald. Ik kan de uitslag op 30 juli online checken. Gisteren was dan farwell party van zowat iedereen. Heel veel mensen vertrekken dit weekend en gisteren was hun (en dus ook mijn) afscheidsfeestje. We gingen naar een regeaton-club.. Ik heb geen idee wat regaeton is, maar het lijkt erg veel op salsa. Rond een uur of half 4 kwam ik dan eindelijk thuis en na een paar seconden kwam een huisgenoot totaal bezopen binnegestommeld. Hij bleef maar praten over haaien en dat hij zijn been verloren was, maar dat hij zijn been toch weer terug gevonden had en dat hij kon lopen. En toen werd hij pissig omdat hij Rodrigo had gebeld e daardoor zijn credit op was, terwijl Rodrigo thuis was. Gek genoeg, lag Rodrigo niet in zijn eigen bed, maar in het bed van de bezopen huisgenoot, met Joanna. Dat is sowieso de roddel van de dag, haha!

Goed, vandaag dus de echte laatste volle dag in Sydney. Ik ga voor de laatste keer naar Darling Harbour, naar de talenschool om nog iedereen gedag te zeggen die ik gisteren niet gezien heb, dan moet ik mijn kamer goed schoonmaken. Morgen vertrekt mijn vliegtuig om 14.00 uur en dan kom ik 06.00 uur lokale tijd in Nederland aan. Ik kijk al vooruit om iedereen weer te zien. Hoe gaaf het ook is hier in Sydney, ik heb jullie wel gemist.

  • 18 Juni 2010 - 04:23

    Leonie:

    Wij zijn ook erg blij dat je naar huis komt hoor. Toch wel gek als ik bij mama, marjolein en poes kwam. We missen er een. Maar goed, je hebt het ontzettend leuk gehad. Dus ook tijd om het allemaal in real life te vertellen haha.
    Tot zondag! kus

  • 18 Juni 2010 - 09:11

    Maloutje:

    hee Plientjeee! ik ben zo benieuwd naar alle live-verhalen! tot zondag(L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2010

Komen en gaan

23 Mei 2010

Ups and Downs

15 Mei 2010

Beesten en Bemercise

03 Mei 2010

Aaahh, rust.

24 April 2010

Karaoke en meer...
Pauline

Actief sinds 13 Maart 2010
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 10057

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 03 September 2012

Glasgow Student Life

19 Maart 2010 - 20 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: