Ups and Downs - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pauline Groot - WaarBenJij.nu Ups and Downs - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pauline Groot - WaarBenJij.nu

Ups and Downs

Door: !

Blijf op de hoogte en volg Pauline

23 Mei 2010 | Australië, Sydney

Ten eerste: Sorry, dat ik de filmpjes van de Bemercise nog niet op hyves heb gezet. De bestanden zijn te groot en ik kan hier niet 5 uur lang de computer bezet houden.

Ten tweede: Er is weer veel gebeurd. Leuke en minder leuke dingen. Zo is het weer zwaar achteruit gegaan sinds maandag. Vrijwel alleen maar regen en een temperatuur die rond de 15 graden blijft hangen. Gelukkig was het de zaterdag ervoor wel lekker weer. Een goede dag om naar Coogee Beach te gaan. Een Braziliaans meisje vierde haar verjaardag en ze vierde het met een barbecue bij Coogee Beach. Lekker in het zonnetje gezeten in lange broek en t-shirt, en toch even pootje gebaden in de zee. De temperatuur van het water was verrassend warm. Natuurlijk hebben we ook van die grappige 'jump'-foto's gemaakt en rond een uur of 6 toch maar weer terug naar de stad. In de bus terug werd er spontaan besloten dat we die avond naar een Gay Club zouden gaan. Iedereen was enthousiast en wilde wel graag gaan, maar tijdens de pre-party haakte iedereen af. De enige overgeblevenen waren Laura (Frans meisje) Christin, Margriet en ik. Tijdens de pre-party ging het er al lekker aan toe. 'The Lesbians' hebben als een echte neppe girlband "Girls just wanna have fun" gezongen van Cyndi Lauper. Op weg naar Oxford Street besloten we toch maar even langs MacDonalds te gaan om wat te eten en naar de wc te gaan. Jammer genoeg was het toilet defect en moesten we nog langer wachten. Nou, dat begint al goed. Toen het eindelijk tijd was om te gaan en we bij The Midnight Shift aankwamen, kwam Christin er niet in, omdat ze open schoenen (pumps) aan had. Tja, waar moesten we nu heen? Er kwamen op dat moment twee nogal kleurrijke en bijna naakte man-vrouwen voorbij gelopen en als grapje zeiden we 'Oh, we moeten hen volgen. Zij gaan vast naar een goede gay club.' Na een paar minuten op straat rondgelopen te hebben, besloten we bij Stone Wall naar binnen te gaan. En wie zagen we daar? Onze kleurrijke, bijna naakte man-vrouwen! HA! Dit is de goede club, zeker weten. Je moest een 5 dollar entree betalen en toen ik mijn geld wilde pakken, bleek dat ik het verloren was. Ik had bij de Macdonalds nog wat gekocht en ik weet zeker dat ik de 15 dollar in mijn broekzak had gestopt. Maar het was nergens te vinden. Ach, het is maar geld. In Stonewall was de muziek soms leuk en soms niet leuk, maar de echte senstatie was wanneer de Drag Queen Show werd opgevoerd. 'Alice in Wonderland' was het thema. Ik heb me kapot gelachen, vooral tijdens de introductie van de 'dames'. De presentator zei: "And here is Christian Dior, with her brand new vagina!" hahaha. Geweldig. Rond een uur of half 3 had ik het wel weer gezien en wilde ik eigenlijk naar een andere club/bar. We hadden al onze spullen op een grote hoop gegooid en achter een glittergordijn verstopt. Ik heb denk ik wel 30 minuten die hele hoop en de omgeving over hoop gegooid, maar nergens was mijn jack te vinden. Toen had ik het echt gehad. Geld kwijt, jack kwijt, kou maar vooral heimwee bij elkaar opgeteld eindigt met een huilende Pauline. Goed, ik ben zowat naar huis gerend en lekker in bed gekropen. De volgende ochtend wanhopig de club een paar keer gebeld of ze mijn jack misschien hadden gevonden, nee... *@#$%^! De volgende maandag op school vertelde een leraar dat er wel vaker wat wordt gestolen in een gay club. 'They just don't care'

Net op het moment dat ik mijn jack kwijt raak, sloeg het weer drastisch om. Niets dan regen en wind en zonder jack is dat best kwijt. Ik heb toch maar een ander jack gekocht, maar ik mis nog steeds mijn uber geweldige lekkere warme jack uit NL. Tijdens de week kregen we de resultaten van de Mock Exams terug en ik was er heel erg tevreden mee. Een totaal van 90% goed. Dat is een A! Ik had zelfs alles goed van de luistertoets, 100% WOW!Na bijna 8 weken heb ik hier Chai Latte en Gintonic ontdekt, die ik beiden erg lekker vind :P Anyway, vrijdagavond was er het farewell party van Margriet en Sam (buurjongen uit Zwisterland) Dat was echt super leuk! Leuke mensen van school, iedereen dronken. Eerlijk gezegd was ik ook zwaar tipsy. Ik zag de wereld in mijn bed de volgende ochtend nog rondtollen. Natuurlijk was er weer heel wat gebeurd, zoals altijd met dronken mensen en ik wilde alle roddels weten. Ik was ook deel van de roddels. Blijkbaar ben ik extreem grappig als ik dronken ben. Het was zo leuk dat het de volgende avond gewoon onmogelijk was om te overtreffen. Het feit dat de regen met bakken uit de hemel kwam en we een groep van 20 mensen hadden, maar we iedereen op de een of andere manier kwijt raakten, was ook een beetje vervelend. Nu is Margriet aan het rondreizen en is er alleen Laura uit Enschede waarmee ik Nederlands kan praten. Volgende week is mijn studentenhuis praktisch leeg, want Audrey, Natalie, Julius, Frederik, Laura (Frans meisje, niet Laura het Nederlandse meisje) Fumi (mijn irritante in-haar-slaap-pratende Japanse kamergenoot) en nu dus Margriet gaan allemaal weg. Alleen Johanna en ik en een Chinese vrouw van 35 blijven over. Het buurhuis heeft ook een paar mensen die weggaan. Dus misschien dat ik in 2 weken een nieuwe Nederlandse huisgenoot krijg, ben benieuwd.

  • 23 Mei 2010 - 09:01

    Leonie:

    Gelukkig ook nog goed nieuws gekregen:P
    xxx

  • 23 Mei 2010 - 17:54

    Kim:

    Soms zit het mee en soms zit het tegen... gelukkig gaat het op school goed! de rest komt vanzelf wel weer...

  • 24 Mei 2010 - 13:50

    Malou:

    jeej, leuk weer iets van je te lezen! hopelijk wordt het weer de komende tijd wat beter! ik vind het wel een grappig idee dat het hier gewoon warmer is dan in AUSTRALIE haha! maaaaar ik hoop natuurlijk dat ook daar gauw de zon weer gaat schijnen! liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2010

Komen en gaan

23 Mei 2010

Ups and Downs

15 Mei 2010

Beesten en Bemercise

03 Mei 2010

Aaahh, rust.

24 April 2010

Karaoke en meer...
Pauline

Actief sinds 13 Maart 2010
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 10052

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 03 September 2012

Glasgow Student Life

19 Maart 2010 - 20 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: