Beesten en Bemercise - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pauline Groot - WaarBenJij.nu Beesten en Bemercise - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pauline Groot - WaarBenJij.nu

Beesten en Bemercise

Door: !

Blijf op de hoogte en volg Pauline

15 Mei 2010 | Australië, Sydney

4 mei...heb je het gehoord?! Zelfs ik hier in Sydney hoorde over de dodenherdenkings ceremonie. Margriet en ik hebben het op uitzendinggemist nagekeken en ik was er toch even stil van. Wat een rare mensen zijn er toch op de wereld. Gelukkig verliep Bevrijdingsdag rustig. Moederdag was ook niets bijzonders... Ik had een kaartje gestuurd anderhalve week van te voren, maar het kwam pas na 2 weken aan. Pfff... poep post.

Het echte werk begon afgelopen maandag. Op school hadden we 'Mock Exams', of te wel oefenexamens. Maandag had ik Writing en Reading, dat ging niet heel geweldig. Met Writing heb ik nooit genoeg tijd en met Reading heb ik me zo hard lopen concentreren dat ik er gewoon hoofdpijn van kreeg. Ik was het zenuwachtigste voor Speaking. 15 minuten samen met een partner praten over maatschappelijke problemen en foto's. Nou, in principe heb ik geen probleem met praten, maar je moet bepaalde zinnen en woorden gebruiken en het lastigste is dat je soms maar 1 minuut te tijd hebt. Probeer maar eens in te schatten wanneer die minuut om is... Mijn gevoel is dat het op zich wel goed ging, maar echt zeker weet ik het niet. De uitslag krijgen we komende maandag pas. Na Speaking had ik Use of English en Listening, dat zijn mijn sterkste punten, dus maakte ik me totaal geen zorgen. Na schooltijd was er een groepje mensen die gingen bowlen. Heel optimistisch ging ik ook mee met de groep, bestaande uit 8 jongens en 3 meisjes (waaronder Margriet en ik). Sommige van jullie weten misschien nog dat ik zelfs op de Wii Sports Bowlen een afwijking heb naar rechts. In het echte leven, heb ik die ook. Ik heb de eerste 3 beurten telkens de bal in de geul weten te krijgen. In totaal 10 beurten heb ik maar 39 punten gehaald... Anyway, het was wel heel gezellig en daar doe ik het allemaal voor. Woensdag was ook heel spannend, want er kwam een Wild Life-mannetjes met, je raad het vast wel, wilde dieren. Voornamelijk reptielen. Mijn eerste gedachte was dat het heel eng zou zijn, maar toch ook interessant. Van te voren kwam de Wild Life-man naar ons toe, we zaten op de eerste rij, met de mededeling dat als we iets zagen bewegen dat we hem moesten waarschuwen. Wij begonnen wat ongemakkelijk te lachen, dat is een grapje zeker. NIET DUS. Hij was bloedserieus. Onze ogen schoten elke paar seconden toch even heen en weer om te checken of er geen beest ontsnapte. De man vertelde over elk beest wat basis informatie en dan liep hij een rondje zodat je foto's kon maken en het beest kon aaien en om mensen de stuipen op het lijf te jagen, altijd leuk. Af en toe vroeg hij naar vrijwilligers om het volgende dier te introduceren. Zo ook vroeg hij mij, nouja hij vroeg me niet echt. Hij koos mij. Ik vroeg nog aan hem of ik a.u.b. geen reptiel zou krijgen. Nee, geen reptiel. Gelukkig, maar toch stond ik daar voor de groep te wachten met wat kriebels in mijn buik. De Wild Life-man hield een bol met bladeren voor zich uit. 'Steek hier je vinger maar in' was wat hij zei...'Excuse me?!' 'Maak je geen zorgen, het is alleen om de deksel op te tillen' Oke, de deksel ging open en daar zat een ringstaart buidelrat - Blossom The Possum. Superschattig met grote ogen en een zachte vacht. Poeh! Wat was ik opgelucht. De rest van de show was meteen minder eng en ik ben blij dat ik erbij was.

Donderdag 13 mei. Lena's verjaardag. De hele week had ze het er al over dat ze een feestje gaf en dat we daarna naar een feest zouden gaan dat georganiseerd was door een club. Het thema was Black And White. Eerst hebben we tijdens de les op school een lekkere traktatie gegeten en wat sinaasappelsap of cola gedronken, eventjes foto's op facebook bekeken en gezellig bijgekletst. Toen was het uur ook weer snel voorbij. 's Avonds dus de pre-party bij Lena thuis. Onze hele klas was uitgenodigd en bijna iedereen was er ook. Hartstikke leuk. Het gerucht ging dat bijna 100 mensen van de ELC naar het Black en White Party zouden gaan. Alleen maar leuker! In de club kwamen we inderdaad vrij veel mensen van school tegen. Het was maar de vraag of men de volgende ochtend naar school zou gaan, of dat iedereen zou spijbelen. Ik ging al om 2.30 uur naar huis, dus ik was vrij fit vergeleken met sommigen. Ik heb dus niet gespijbeld. En dat is maar goed ook want 's middags hebben we tijdens de les zoiets geweldigs gedaan. Het heeft wel enige uitleg nodig...
Hier in Australie is er een reclame op tv voor Cillit Bang. Hier heet het Bem in plaats van Cillit Bang. In de reclame zeggen ze dat het schoonmaken zo snel en gemakkelijk gaat dat je je de exercise mist die je normaal krijgt tijdens het schoonmaken. Daarom hebben ze 'Bemercise' bedacht. Een work-out video. Het is allemaal als parodie bedoelt, maar daarom niet minder grappig. Tijdens de les werd de work-out video groot met de beamer op het bord geprojecteerd en iedereen stond op en ging meedoen. Ongelooflijk, ik heb me dood gelachen. Ik pakte snel mijn camera en heb het grootste gedeelte gefilmd(de filmpjes staan op mijn hyves, als het goed is)

Vanavond is het lekker bankhangen en tv kijken en dan zien we wel weer wat het weekend ons brengt. Ik houd jullie op de hoogte!

  • 14 Mei 2010 - 21:01

    Malou:

    hee Plientje, jeeeej weer een verhaaltje : ) je hangt van feestjes aan elkaar zeg! wel goede cijfertjes halen op school he mevrouw! spreek je gauw (L) xxx

  • 15 Mei 2010 - 15:00

    Eeef:

    aaaaaaaaah je bent al over de helft! ik wens je nog een fijne maand toe :)

  • 15 Mei 2010 - 18:10

    Leonie:

    Vandaag even een dipje maar die is morgen wel weer over. Dan realiseer je weer wat je in Aussie aan het doen bent. Wij gaan niet weg, dus als je terug bent gaan we leuke dingen doen. Heel veel plezier en laat je het weten welke cijfers je gehaald hebt? We zijn erg trots op je!
    dikke kus van ons

  • 16 Mei 2010 - 16:26

    Je Moeder:

    Hallo lieve schat. Geniet nog even van je tijd downunder. Het weer is hier toch niet om over naar huis te schrijven. Ik had 2 weken vakantie en uit pure verveling het hele huis een poetsbeurt gegeven. Voordeel: alles spic en span. We zijn jaloers op je.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2010

Komen en gaan

23 Mei 2010

Ups and Downs

15 Mei 2010

Beesten en Bemercise

03 Mei 2010

Aaahh, rust.

24 April 2010

Karaoke en meer...
Pauline

Actief sinds 13 Maart 2010
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 10059

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 03 September 2012

Glasgow Student Life

19 Maart 2010 - 20 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: