Vogelbekdieren en Salsa - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pauline Groot - WaarBenJij.nu Vogelbekdieren en Salsa - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pauline Groot - WaarBenJij.nu

Vogelbekdieren en Salsa

Door: paulinedegroot

Blijf op de hoogte en volg Pauline

14 April 2010 | Australië, Sydney

Ter intro: I love it here!
Afgelopen weekend hebben we weer nieuwe huisgenootjes verwelkomd en eventjes snel een rondje Sydney gelopen. Zaterdag was er een festival in Surry Hills met de toepasselijke naam; Surry Hills Festival. Helaas kon je het niet echt een festival noemen. Er waren wat kraampjes (met kleding voor 50 dollar!) en af en toe hoorde je een vaag muziekje wat een live-band moest voorstellen. Nouja, we hebben wel de hele dag daar rondgelopen, dus het was wel de moeite waard.
Zondag ben ik met Gaia en Audrey (nieuw meisje uit Zwitserland, het Frans sprekende gedeelte) naar Taronga Zoo gegaan. Met de bus. En dat was al een hele klus om uit te vogelen waar je in hemelsnaam kaartjes kon kopen. 'Gelukkig' moesten we een uur wachten op de bus en konden we een beetje rondvragen. De een zei dat je kaartjes kon kopen bij de News Agent (soort kiosk) en de ander zei weer dat je kaartjes in de bus kon kopen. Het was dat laatste. Na 35 minuten kwamen we aan bij de Zoo, waar de ontvangst nogal grimmig was. Ze zijn aan het verbouwen en het stond vol met hekken en graafmachines. Maargoed, met mijn Internation Youth Traveling Card kon ik met korting naar binnen en dat scheelt veel. Volle prijs is 48 dollar, ik betaalde 28. Dierentuinen zijn zo leuk. Wel raar dat die dieren in kooien zitten enzo, maar ik vind het fantastisch om al die verschillende dieren te zien. Behalve de reptielen en insecten, die kunnen me geen bal schelen. Maar ik kwam natuurlijk voor de Platypus, of te wel het vogelbekdier. Dus na een lange wandeling van kangoeroe's, koala's en wombats spotten, kwamen we aan bij het vogelbekdierenverblijf. Het zijn nachtdieren dus binnen was het stikke donker. Met veel moeite probeerde ik een vogelbekdier te ontdekken, maar na 5 minuten heb ik het opgegeven. Geen Platypus...

Nou vertelde mijn zus Marjolein mij dat ze vond dat ik veel uitging. Ik zei dat het wel meeviel. Maar ik moet me helaas verontschuldigen, want ik ben eergisteren en gisteren (lees: op een maandag- en dinsdagavond) weer uitgegaan en de plannen voor de komende dagen zijn nog niet helemaal duidelijk, maar de kans is groot dat we weer uitgaan.
Gister was het trouwens echt heel leuk. Het was de verjaardag van een van de buren en als feestje gingen we naar een salsa-club. Natuurlijk moest ik eventjes aan Marion denken, die in Ecuador elke avond al salsaend de straten van Quito door danste. Ik wist niet zo goed wat ik moest doen, dus veilig bestelde ik een wijntje en ging even rustig zitten. Halverwege mijn wijntje kwam een jongen mij ten dans vragen en toen heeft hij me een beetje de basis van salsa geleerd. Al ben ik het onderhand al weer bijna vergeten.
Het is zeker voor herhaling vatbaar, dat salsa ;)

  • 14 April 2010 - 03:59

    Je Moeder:

    Ik dacht dat die kangoeroe's, koala's en wombats daar in het wild rondliepen... Heb ik me weer vergist?

  • 14 April 2010 - 06:55

    Marion:

    Jaa dat dacht ik ook! Maar, leuk man!! Heb ook weer zin om te gaan reizen:P. Heb zo zin om je weer te zien! Neem je wel veel foto's mee enzo???
    xxx

  • 14 April 2010 - 09:11

    Malou:

    Hee! leuk weer van je te horen! : D ik ben zooooo blij dat het zo leuk is daar jeej. en stiekem ook wel een klein beetje jaloers haha. have fun my dear!

  • 14 April 2010 - 18:36

    Leonie:

    hey zusje lief! Ben echt blij dat je het zo leuk hebt. Maar wel een beetje jammer dat je zo'n vogelbekdier niet gezien hebt. Snel nog een keer gaan zoeken hihi.
    we missen je wel hoor. Kus

  • 17 April 2010 - 08:31

    Kim:

    Misschien een keer snachts naar de dierentuin...? haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2010

Komen en gaan

23 Mei 2010

Ups and Downs

15 Mei 2010

Beesten en Bemercise

03 Mei 2010

Aaahh, rust.

24 April 2010

Karaoke en meer...
Pauline

Actief sinds 13 Maart 2010
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 10059

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 03 September 2012

Glasgow Student Life

19 Maart 2010 - 20 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: