Eerste dag in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pauline Groot - WaarBenJij.nu Eerste dag in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pauline Groot - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Sydney

Door: paulinedegroot

Blijf op de hoogte en volg Pauline

21 Maart 2010 | Australië, Sydney

De reis via Kuala Lumpur was ongelooflijk vermoeiend. Ik was ook erg blij toen ik eindelijk in Sydney aankwam. Mijn koffer werd door de douane wel extra gecheckt omdat de drugs-hond er interesse in toonde. Ik was zo moe dat het me helemaal niets deed. Ik liet die man rustig zijn gang gaan en na afloop concludeerde hij dat ik geen bedreigende crimineel was en liet hij me gaan. Tweede drama deed zich voort: ik kwam bij de aankomsthal en ik zag mannetjes met borden met namen erop. ALs het goed was, zou een zo mannetje een bordje vasthouden met mijn naam erop. Nou niet dus. Ik heb hele rondjes gelopen, maar ik kon hem niet vinden. Een vriendelijke man herkende dat ik Nederlands was en vroeg (in Nederlands) of ik iemand kwijt was. Ik vertelde hem mijn verhaal en hij bood zijn mobiel aan om iemand te bellen. Gelukkig hoefde dat niet, want mijn mannetje kwam eraan lopen. Hij wachtte om het hoekje...Ja, dat had ik niet gezien.
Goed, na een onrustig ritje door de stad was ik dan eindelijk bij het Studentenhuis van de ELS (English Language Company, zo heet de talenschool). Ik kreeg een pasje als sleutel en de instructies dat ik in kamer 1 bed 2 sliep. Toen ik daar binnenkwam zat er al een meisje op bed 1. Dat was Johanna, 23-jarig meisje uit Duitsland. Na een uurtje arriveerde mijn andere kamergenootje Gaia uit Italie. Ik was zo moe dat ik meteen wilde slapen en dat deed ik dan ook. 's Ochtends werd ik wakker van rare vogelgeluiden. Ja, die hebben ze hier dus.
Na mijn overgebleven broodjes als ontbijt opgegeten te hebben mochten we mee met Tshunko (iedereen noemt haar Tsune als in June) en een groep anderen van de talenschool. Vandaag 21 maart blijkt een Ierse feestdag te zijn:St. Patrick's Day. We hebben de parade gezien en daarna zijn we even naar Hyde Park geweest, waar een soort festival is opgezet vanwege St. Patrick's Day. Natuurlijk moesten we ook even langs de Irish Pub en toen zijn Joanna, Gaia en ik met hulp van een Braziliaans meisje (haar naam klinkt als michelle uitgesproken op een spaanse manier) naar de supermarkt gegaan en hebben we het een en ander gehaald.

Nu zitten een paar mensen van de talenschool hier bij ons in het studentenhuis en waarschijnlijk gaan we straks nog even naar Hyde Park, want er zouden coole live-bands spelen.

Er zijn me tot nu toe een paar dingen opgevallen: 1. Het is veel warmer dan ik gedacht had 2. Ik heb al veel mensen gezien met tattooages 3. Iedereen is mega aardig 4. Ze rijden als gekken in auto's hier.

Verder vermaak ik me prima.
Meer verhalen volgen zodra ik ze beleefd heb :P

  • 21 Maart 2010 - 09:59

    Malou:

    Hee vriendinnetje, leuk om zo op de vroege zondagochtend wat van je te lezen! ben blij dat het goed met je gaat : ) hier regent het : p haha! ik kijk uit naar meer verhalen! xxx

  • 21 Maart 2010 - 13:48

    Veerle:

    jaaaa plien!! wat fijn al zo snel iets van/over je te lezen en dan ook nog dat het goed met je gaat :)

    I'll be stalking you ;) geniet ze daar! xxxxxx

  • 21 Maart 2010 - 14:18

    Cathaleyne:

    Plien! Wat leuk dat je t maar je zin hebt! Kom maar op met die verhalen, kan haast niet wachten!
    Veel plezier
    Xxx

  • 21 Maart 2010 - 17:28

    Marionnn:

    Whoezz, jij bent snel met verhaaltje schrijven!!!:P Zijn we nu dichter bij elkaar dan eerst??
    Veel plezier en veel schrijven:D!
    xxM

  • 21 Maart 2010 - 17:53

    Leonie:

    Hey zus! Fijn dat je het nu al leuk en druk hebt. Geniet met volle teugen. Dan genieten wij van jou verslagen hihi.
    Dikke kus van ons

  • 22 Maart 2010 - 07:20

    Marjolein:

    Hey zusje!

    Wel raar hoor dat je zo ver weg bent, maar zo te horen heb je het naar je zin! Geniet ervan, voor je het weet zit je weer bij mij thuis :P

    Ben wel een beetje jaloers met je lekkere weer, maar als het goed is wordt het deze week ook hier iets warmer :D

    Have fun! XXX Marjolein

  • 22 Maart 2010 - 20:08

    Kim:

    Leuk om je verhaaltjes te lezen!

  • 23 Maart 2010 - 21:16

    Michelle:

    Leuk! Vast een heel leuk meisje, dat braziliaanse meisje(a) Veel plezier en we missen je nu al hoor!:p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2010

Komen en gaan

23 Mei 2010

Ups and Downs

15 Mei 2010

Beesten en Bemercise

03 Mei 2010

Aaahh, rust.

24 April 2010

Karaoke en meer...
Pauline

Actief sinds 13 Maart 2010
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 10058

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 03 September 2012

Glasgow Student Life

19 Maart 2010 - 20 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: