Hoe gek ben ik dat ik school leuk vond?! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pauline Groot - WaarBenJij.nu Hoe gek ben ik dat ik school leuk vond?! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pauline Groot - WaarBenJij.nu

Hoe gek ben ik dat ik school leuk vond?!

Door: paulinedegroot

Blijf op de hoogte en volg Pauline

23 Maart 2010 | Australië, Sydney

Vandaag, dinsdag 23 maart, was mijn eerst echte schooldag op de ELC. Ik hoefde pas om 10.00 uur de deur uit, maar toch waren ik en mijn kamergenootjes al om 8.00 uur wakker.
Dus hebben we heel rustig ontbeten even gedoucht, rustig aangekleed, schooltas klaargemaakt en toen ben ik maar mijn boek gaan lezen. Volgens de leraren moet je elke dag even de krant of een boek lezen om je Engelse vocabulair te oefenen.

Ik heb hele aardige leraren en daar ben ik wel blij mee. In mijn 'morning classes' heb ik John, hij komt uit Schotland en heeft overal in de wereld gewoont. Zelfs in Amsterdam en hij is in Arnhem in het Gelredome geweest om Carlos Santana te zien. Hij is erg grappig en de leerlingen maken ook grapjes over hem en dat vindt 'ie niet erg. Hij heeft mij vandaag 'Student of the day' gemaakt, omdat hij mijn bijdehande opmerkingen wel leuk vond. Zo hadden we het bijvoorbeeld over een rij mensen. A row. Toen zei John, dat row ook een werkwoord kon zijn en vervolgens beelde hij uit hoe je roeit. Spontaan begon ik te zingen: "Row row row your boat, gently down the stream. If you see a crocodile, don't forget to scream" En John vond het leuk en dapper dat ik op mijn eerst dag al meteen begon te zingen.
Voor mijn 'afternoon classes' heb ik Ademir als leraar. Hij komt oorspronkelijk uit Chili, maar woont sinds zijn tweede levensjaar al in Australie. Ademirs lessen bevatten voornamelijk writing en use of English. Dat zijn mijn zwakke punten, maar hij wil heel graag helpen. Zowel John als Ademir vertelde ons dat we elke dag veel huiswerk zouden krijgen. Elke vrijdag krijgen we een schrijfopdracht en die moeten we 'first thing on Monday' inleveren. Daarnaast natuurlijk het leeswerk voor je vocabulair en vooral veel praten met de medestudenten om je uitspraak te oefenen. Maaarrr... ik heb vandaag gelukkig nog geen huiswerk gekregen. Ik ben bang dat morgen het echte werk begint!

  • 23 Maart 2010 - 09:38

    Malou:

    Ik heb je net natuurlijk al op msn gesproken maar wilde toch even laten weten dat ik je blog gelezen heb hoor : D
    xx

  • 23 Maart 2010 - 12:44

    Cath:

    hee Plien:d
    Leuk om weer wat te lezen:D
    Haha, ik zie t gewoon al voor me hoe jij in de klas opeens begint te zingen:P You go girl;)have fun!
    xxx

  • 23 Maart 2010 - 17:59

    Leonie:

    Zo jij durft! haha. Heel veel succes morgen met je huiswerk. Je hebt het vast gemist haha.
    xxx

  • 23 Maart 2010 - 21:13

    Michelle:

    Heej!
    Superleuk, dus dit was je eerste echte dag australian school:p succes ermee verder;)
    -x-

  • 25 Maart 2010 - 21:37

    Rozemarijn:

    Oh, dus ik was gek al die jaren;)...

    Wat een super verhalen uit Australië! Het klinkt wel heel scholerig allemaal, maar echt super leuk. Hoe is het niveau? Makkelijk, moeilijk?

    Geniet ervan & blijven schrijven hè, ook als het geen huiswerk opdracht is!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2010

Komen en gaan

23 Mei 2010

Ups and Downs

15 Mei 2010

Beesten en Bemercise

03 Mei 2010

Aaahh, rust.

24 April 2010

Karaoke en meer...
Pauline

Actief sinds 13 Maart 2010
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 10064

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 03 September 2012

Glasgow Student Life

19 Maart 2010 - 20 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: