Party All The Time - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pauline Groot - WaarBenJij.nu Party All The Time - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pauline Groot - WaarBenJij.nu

Party All The Time

Door: paulinedegroot

Blijf op de hoogte en volg Pauline

27 Maart 2010 | Australië, Sydney

Aaahh, weekend! Hoe leuk ik school ook vind, ik ben altijd weer blij als het weekend is.
Donderdag- en vrijdagavond zijn we uitgeweest. Elke donderdag is er voor studenten 'Happy Hour' van 5.30 tot 6.30 PM. Daar zijn we niet heengeweest, want we moesten nog boodschappen doen en huiswerk maken. Dus zijn we 's avond rond een uur of 8/9 gegaan. Gaia en ik zijn eerst nog even in een klein Aziatisch Noodle Restaurantje wezen eten. Ik heb fried chicken en fried noodles gegeten. Het was erg lekker, het enige nadeel was alleen dat je per se met stokjes moest eten. Ze hadden niet eens gewoon bestek.
Maar goed, na het gevecht met de stokjes en het eten zijn we naar de pub/bar/club 'The Scary Canary' gegaan. Ik maak geen grapje, zo heet die pub echt. Donderdagavond was Ladies Night en van 8 uur tot 9 uur kregen alle dames gratis champagne. Natuurlijk wilde sommige heren ook gratis champagne en dus kwamen ze verkleed als dames binnen. Je zag ongelooflijk veel jongens met jurken en pruiken. Het werkte wel, blijkbaar mocht je als man gratis champagne als je de ballen had om een jurk aan te trekken. Omdat het een donderdag was en sommige studenten gewoon de volgende ochtend weer om 8.30 uur moesten beginnen op school, gingen de meesten zo rond een uur of 11 weer weg. Alleen Christin (Duits meisje die in Zwitserland woont) en ik hadden het niet echt door. Op een gegeven moment keken we eens goed rond en zagen we de anderen niet meer. Nouja, we wisten hoe we thuis moesten komen en er kwam net een leuk liedje op. Toen we eindelijk bij de studentenhuizen aankwamen (Christin woont in het studentenhuis naast de mijne) kwam Christin erachter dat ze geen sleutel had meegenomen. Wanhopig bonkte ze op de deur en riep Lena (ander Duits meisje die ook in het studentenhuis woont) om de deur open te doen. Gelukkig voor Christin werd Luis (een van de Braziliaanse jongens) wakker en liet haar erin.

Vrijdag was een heel ander verhaal. Met wat mensen uit de CAE-klas hadden we afgesproken om vanaf ons studenhuis te vertrekken richting de club 'Ivy'. Een meisje, de Braziliaanse Julia, was al vrij ver heen toen ze bij ons aankwam. Het idee was om in te drinken (ja dat kennen ze hier ook) maar Julia werd een beetje te enthousiast. Ze moest dan ook samen met drie anderen een taxi nemen om naar de club te gaan. De rest van ons ging gewoon lopen. Christin had hele leuke schoenen aan, maar omdat de hakken best hoog waren, is ze op blote voeten naar de club gelopen. Dat kan gewoon hier. Natuurlijk is de straat wat stoffig en vies, maar verder is het schoon. Geen kauwgom, geen glasscherven, geen sigarettenpeuken. Lucas hield braaf haar schoenen vast. Bij de club aangekomen deed het volgende probleempje zich voor. Iedereen kwam zonder probleem binnen, ookal is er een dresscode, maar Christins ID kaart zat in Lena's tas. En Lena was al binnen in de club. Dus wij bellen Lena met de mobiel van Douglas, Lena komt eraan en alles is opgelost.
Het is zo gek, er was een dresscode - 'dress smart/decent' - maar die was meer voor jongens bestemd. Jongens mochten niet zomaar in t-shirt, jeans en sneakers naar binnen. Ze moesten een net t-shirt of blouse of iets dergelijks aantrekken. Voor de meiden was het geen enkel probleem hoe ze gekleed waren. Ik zag meiden in jurkjes die begonnen net onder de kont en eindigde net boven de borsten. Gecombineerd met 10 cm of hogere hakken. De club zelf was enorm. Het bestond uit twee open verdiepingen een restaurant gedeelte die sloot rond middernacht, meerdere barren waar je drinken kon bestellen en een dansvloer onder de sterrenhemel. Het was allemaal heel mooi, maar juist omdat het zo groot was, raakte je elkaar heel snel kwijt. Dat gebeurde dan ook bij ons. We hebben het eerste uurtje samen wat gedronken, een beetje gedanst en toen moesten de meisjes alweer naar de wc. Daarna konden we elkaar niet meer vinden. Ik heb bijna de hele avond met Gaia en Christin gedanst en ik ben uiteindelijk met Johanna naar huis gegaan met de taxi. Nu, the morning after, blijkt dat Lena thuis is gebracht door een Duitse jongen waarmee ze de hele avond heeft gepraat. Of er ook iets gebeurd is, weet ik nog niet. En Gaia en Christin zijn ook samen met de taxi naar huis gekomen. Hoe en of Julia en de Braziliaanse jongens thuis zijn gekomen, weet ik niet. Ik zal het maandag wel even navragen.

Goed, het plan van vandaag is om naar het strand te gaan. Even lekker bakken en zwemmen. Morgen staat er een tripje op het programma naar The Royal National Park. Het is niet verplicht, maar het leek ons leuk. Je gaat onder andere kanoen en barbequen.
(mocht je het nog niet door hebben, ik gebruik geen trema's, puntjes op letters, omdat het niet op het Australische toetsenbord zit. Sorry als iemand zich ergert aan mijn 'spelfouten')

De laatste paar dagen deed het internet hier een beetje raar, nu nog steeds, dus ik hoop dat dit op de site gezet wordt en ik hoop dat ik binnenkort weer online kan komen. See ya!


  • 27 Maart 2010 - 05:04

    Leonie:

    Ik lees dat je het reuze naar je zin hebt. Super fijn! Maarre.... het is niet de bedoeling dat je straks bruin thuis komt he. Dus niet te lang in de zon. Stuur die zon maar deze kant op.
    Nog veel plezier, we zitten vol smart op je volgende verslag te wachten hihi.
    Dikke kus van ons

  • 27 Maart 2010 - 06:15

    Je Moeder:

    Is dit dezelfde Pauline? Uitgaan in Arnhem zal straks een flinke domper worden. Geniet van je tijd down-under.
    Kus

  • 27 Maart 2010 - 08:48

    Malou:

    hee schatje, wauw wat een verhalen! ik ben zo blij dat je het zo naar je zin hebt! : )

    ps. ik word wel een beetje duizelig van die gele letters op de zwarte achtergrond xD

    liefs!

  • 27 Maart 2010 - 09:51

    Marion:

    Heeeey!!

    Cool verhaal:), echt superleuk om te lezen hoe t met je is!
    Ik ga nu ff kijken wat je gekrabbeld hebt en zal ik daar ook wel op antwoorden:P.
    xxxM

  • 27 Maart 2010 - 10:43

    Cath:

    Super leuk verhaal! Al ergerde ik me natuurlijk wel kapot aan alle spelfouten;) Nee hoor Plienie, super leuk allemaal!
    Spreek je snel op Skype!
    (K)

  • 27 Maart 2010 - 11:57

    Rozemarijn:

    Wat een leuk verhaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2010

Komen en gaan

23 Mei 2010

Ups and Downs

15 Mei 2010

Beesten en Bemercise

03 Mei 2010

Aaahh, rust.

24 April 2010

Karaoke en meer...
Pauline

Actief sinds 13 Maart 2010
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 10054

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 03 September 2012

Glasgow Student Life

19 Maart 2010 - 20 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: